Nintendo Switch 2 – wyciekła specyfikacja. Switch 2 vs Legion Go vs Steam Deck vs Switch 1

Na podstawie specyfikacji wygląda to na prawdziwą konkurencję dla obecnych handheldów.

Zróbmy szybkie porównanie:

ParametrSwitch 2Switch 1Steam DeckLegion Go
CPUARM Cortex-A78C (8c)ARM Cortex-A57 (4c)AMD APU Zen 2 (4c/8t)AMD Z1 Extreme (8c/16t)
GPUNvidia T239 Ampere RTXNvidia Tegra X1RDNA 2 (8 CU)RDNA 3 (12 CU)
RAM12GB LPDDR5(X)4GB LPDDR416GB LPDDR516GB LPDDR5X
TFLOPs (dock)3.090.51.63.0

Co tu się dzieje ciekawego:

  • Nintendo wreszcie weszło w ray-tracing (2 rdzenie RT to niewiele, ale to i tak przełom)
  • DLSS jest prawie pewny przy tej architekturze (Ampere + tensor cores)
  • Przeskok wydajnościowy jest gigantyczny – ~6x więcej mocy w porównaniu do Switch 1
  • Legion Go i Steam Deck mogą się zacząć pocić

Ciekawe jest przełączanie profili między trybem handheld/dock:

  • W dokowaniu GPU dostaje solidnego kopa (z 561 MHz do 1007 MHz)
  • RAM przyspiesza z 2133 MHz do 3200 MHz
  • Jedynie CPU minimalnie zwalnia (pewnie kwestia thermalthrottlingu)

Moim zdaniem to naprawdę konkretna specka. Nintendo wreszcie odrobiło pracę domową i stworzyło konsolę, która nie będzie odstawać od konkurencji. Ampere + DLSS powinny wycisnąć z tych podzespołów maksimum możliwości. Jedynie 12GB RAM zamiast 16GB może być w przyszłości wąskim gardłem, ale przy dobrym zarządzaniu pamięcią nie powinno to być bardzo odczuwalne.

Jak na Nintendo, które zawsze stawiało gameplay ponad grafikę, to naprawdę odważny ruch w stronę wydajności. Wygląda na to, że chcą pogodzić swoją filozofię „fun first” z możliwościami technicznymi na poziomie 2024 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *